Το μάθημα με τίτλο “Περιβάλλον και Ανάπτυξη” προσφέρεται στους φοιτητές όλων των Σχολών του ΕΜΠ. Στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος, σήμερα στις 25 Μαΐου 2011 (ώρα 16:00) προβλέπεται να γίνει “αντιπαράθεση 2 απόψεων” με συντονιστές τον υπογράφοντα (Δημήτρη Κουτσογιάννη) και τον Αλέξανδρο Παπαγιάννη. Αντί άλλου εκπαιδευτικού υλικού ή παρουσίασης, δίνω παρακάτω μερικά ερωτήματα και ορισμένους συνδέσμους που μπορούν να βοηθήσουν για να απαντηθούν. Οι φοιτητές και γενικά οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στη συζήτηση-αντιπαράθεση απόψεων μπορούν να προσθέσουν τα σχόλιά τους σε αυτό το μπλογκ.
Ποιοί στον κόσμο ανησυχούν περισσότερο για το κλίμα;
Πως μπορεί κάποιος να προσεγγίζει αποτελεσματικά τα δύσκολα προβλήματα που τον αφορούν;
Είναι σε θέση ένας φοιτητής να προσεγγίσει κριτικά δύσκολα επιστημονικά ζητήματα που αφορούν το κλίμα; Τι μας λεν, μεταξύ άλλων, τα παραδείγματα των Γρηγόρη Αναγνωστόπουλου, Δημήτρη Μπουζιώτα, Δήμου Τσακνιά, Εύας Καλλίτση, Εύας Στείρου, και πολλών άλλων;
Τι δείχνουν οι δορυφορικές μετρήσεις της θερμοκρασίας του πλανήτη; Πόσο έχει αυξηθεί η θερμοκρασία του πλανήτη τα τελευταία 10 χρόνια; Τα τελευταία 30 χρόνια; Τα τελευταία 150 χρόνια;
Είναι ο όρος κλιματική αλλαγή επιστημονικός ή πρόκειται για λαϊκής κατανάλωσης σλόγκαν; Ήταν ποτέ το κλίμα στατικό; Τι δείχνουν τα παλαιοκλιματικά δεδομένα (βλ. Παρουσίαση, σσ. 10-13); Τι λεν οι ιστορικές πληροφορίες (βλ. Παρουσίαση, σσ. 4-5);
Λιώνουν οι πάγοι στην Ανταρκτική;
Πόσο επιβλαβές είναι το διοξείδιο του άνθρακα και το φαινόμενο θερμοκηπίου; Είναι η σημερινή συγκέντρωση του διοξειδίου στην ατμόσφαιρα σε πρωτοφανή επίπεδα; Σε τι ποσοστό συμμετέχουν οι ανθρώπινες δραστηριότητες στην παραγωγή διοξειδίου;
Σημείωση: Διάφορα δεδομένα αλλά και αναλύσεις παρουσιάζονται στο HK climate από τους Αντώνη Χριστοφίδη και Νίκο Μαμάση. Όμως συστήνεται η αναζήτηση και εξέταση των πρωτογενών πληροφοριών που σήμερα υπάρχουν άφθονες (μερικοί από τους παραπάνω συνδέσμους παρέχουν μερικά παραδείγματα).